2009. március 17.

Okra

Mi ez a furcsa név?
Igen elég kevesen ismerik, ezért is gondoltam, hazafelé jövet, hogy most, hogy van friss és nagyon szép okrám, közzéteszem, hogy más is megismerhesse, és talán kedvet is kap majd, és, ha lesz egy különleges alkalom megpróbál beszerezni, ebből az igen különleges zöldségből, egy keveset :) mivel méregdrága, ezért nem heti rendszerességgel, de mindenképp megéri kipróbálni, ha egy olyasmi alkalom adódik ami ezen a héten nálam lesz.
Szombatra főző műhelyt szerveztem és erre lesz ez a különleges Indiai zöldség az Okra, vagy más néven a hölgyek ujja :) igen, bizony, hölgyek ujja, mondja az angol és az Indiai :), de, ha ez nem elég akkor nézzük a tudományos nevét: Abelmoschus esculentus, először nekem is elkerekedett a szemem mikor meghallottam és összeszorult a gyomrom, mikor megláttam, és félbevágtam az első okrát...csupa nyáka, gondoltam, milyen undoritó csúszós..., elképzelhetetlen, hogy finom legyen!
Általában ódzkodunk az idegen dolgoktól, egy darabig, de aztán felengedünk, legalábbis én, és aztán már nem győzzük egyik új dolgot próbálni a másik után, kizárólag az ételekre gondolok...
Hát ez az Okra, nagyon könnyű elkészíteni, hamar megfő és nagyon tápláló. Én már csak "Okraji"-nak hívom, mert annyira megkedveltem és örülök, hogy itthon is hozzá lehet jutni.

Az okra egy tök fajta, még zsenge korában szedik le, mert, amennyiben kicsit öregebb akkor már nagyon rostos és nem lehet elfogyasztani.

Igen nehéz beszerezni, Budapesten csak egy helyet tudok ahol heti egyszer (talán) érkezik friss Okra, és én most ezt pont megcsíptem! Itt lehet még kapni friss koriander zöldjét, és zöld chilli paprikát ami szintén ritkaság számba megy kis hazánkban, ennek itt nincs keletje, pedig ezek a keleti zöldségek nagyon finomak, egész más ízvilág mint a mi jól megszokott dolgaink, szerintem érdemes nyitottnak lenni az ízek iránt és kicsit kizökkenni a megszokottból.

Nem csak étteremben ehetünk finom keleti ételeket, de otthon mi magunk is elkészíthetjük őket, kis kihívás ugyan, de mi más tenné színessé napjainkat, ha nem az apró újdonságok, és csak rajtunk múlik mit alkotunk a konyhában :)

Később még írok a szombatról és arról hogyan ízlett az okra a többieknek és hányan láttak ilyet először...ja és természetesen jönnek a receptek is :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése