2009. április 30.

Spenótos Lasagne


Mióta az eszemet tudom szeretem a spenótot, először csak főzelékként ettem, mert otthon az volt az elterjedt, majd később baby spenótot salátaként is fogyasztottuk Angliai évei alatt, ezenkívül még rengetegféleképpen készíthetjük...tésztaszószként, sabjinak, vagy csak úgy önmagában is finom és tápláló.

Már elég régen készítettem lasagne-t, és mivel erre a hétre már teljesen kiéheztem rá, ma úgy gondoltam itt az idő!
A szokásos zöldséges-paradicsomos szósztól ma eltekintettem, és a hűtőben figyelő (sajnos mirelit) spenótot vettem célpontul.
Már reggel kivettem, hogy legyen ideje kiengedni.

Eddig életemben egyszer ettem spenótos lasagnét, valahol egy Budapesti belvárosi étteremben, csak arra emlékeztem, hogy nagyon finom volt. Ez egyáltalán nem okozhat gondot, tehát csapjunk bele a...spenótba!

Hozzávalók 6 adaghoz:

700g mirelit spenót
500g lasagne lap
kb fél liter soya tej
liszt
2 ek. növényi zsiradék
foghagyma
só bors
sajt

A töltelék elkészítése:

Ízlés szerinti mennyiségű foghagymát(én mértékkel bánok vele) apróra vágunk, zsiradékot hevítünk és rádobjuk a foghagymát, és rövid ideig pirítjuk, majd rátesszük a felengedett spenótot és párolni kezdjük.
Ezalatt egy szelet kenyeret beáztatunk kevés soya tejbe, miután megszívta magát és puha lett, hozzáadjuk a spenóthoz, sózzuk és borsózzuk.
Az egészet kézi mixerrel összeturmixoljuk.

Majd besamelmártást készítünk:

1 ek. vaj, vagy más növényi zsiradék
4dl soya tej
4 ek. liszt

bors
őrölt szerecsendió
ízlés szerinti sajt

Lehetőleg válasszunk olyan lasagne lapot amit nem kell előfőzni (nekem most nem ilyen volt, figyelmetlenségemből fakadóan) akkor egyszerűbb dolgunk lesz.
Majd, ha minden kész, kizsírozott jénaiba kezdjük rakni a rétegeket, tészta-besamel-spenót, tészta-besamel-spenót... és így tovább, míg végül el nem fogy a szószunk.Csak annyi besamel-t hagyjunk, hogy jusson a tetejére.
Végezetül egy sor tészta lap jön lecsurgatva besamel szósszal.

Kb 30-40 percig sütjük 180 °C-on. Mielőtt kész kivesszük és reszelt sajttal megszórjuk, még 5percig sütjük, hogy megpiruljon rajta a sajt.

Sajnos nem lett vegán, mert nem volt vegán sajtom, de a sajtot el is hagyhatjuk, bár ki szereti úgy? ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése