2009. április 28.

Koriander Humusz

Humusz az egyik örök kedvencem. Régebben csak készen vettem, még Londonban mikor a bio boltban dolgoztam, ott igazán finomat lehetett kapni, krémes és könnyű volt, sok féle ízben.
Otthon már kevésbé találtam meg ugyan azt az ízt és minőséget, vagy csak nagyon drágán.

Felfedeztem viszont egy Humusz bár nevű éttermet a West End-ben, ott isteni a humusz, érdemes benézni hozzájuk.

De mivel már messzebb lakom...úgy határoztam, hogy magam készítem el, és úgy ízesítem majd, ahogy éppen megkívánom...

A humusz egy arab étel, nagyon jó nyári kerti parti elem lehet mártogatósként, szendvicskrémként is megállja a helyét, falafelhez elmaradhatatlanul szükséges, de csak úgy saláta mellé is ehetjük egy kis pitta kenyérrel az oldalán.



Csicseriborsó az alap összetevő, azt már biztosan mindenki tudja, hogy a csicseriborsóval nem olyan könnyű bánni, mert veszett kemény...ezért én javaslom az üveges bio csicsriborsó használatát, jócskán lerövidíti az elkészítési időt.
Semmiképp ne használjunk konzervet, mert az nehézfémmel telítődött.

Hozzávalók:

500g üveges bio csicseriborsó
1 bio citrom leve
szőlőmag olaj (vagy oliva)
1 ek. tahini
Himalája só
darált bors
1 tk őrölt cumin
friss koriander zöldje (vagy ízlés szerinti zöld fűszernövény)

A csicseriborsót a hozzávalókkal együtt egy tálba tesszük, kézi mixerrel krémesre dolgozzuk.
Ha esetleg túl száraz lenne, akkor a borsó levéből adhatunk hozzá.
Friss koriander zöldjével ízesítjük.

Tudtad, hogy 12 szem csicseriborsó fedezi egy napi fehérje szükségleted?

2 megjegyzés:

  1. Mindegyik recepted nagyon jól néz ki. Humuszt nagyon szeretjük, próbáltuk is néhányszor házilag, őszintén szólva a tahini beszerzésénel akadtunk el, Edinburghban, és Budapesten is. Myilen boltokban? Milyen kiszerelésben kell elképzelni? Olvasni már olvastam róla, de látni még sosem :)

    VálaszTörlés
  2. Otthon még nem vettem tahinit, de valószínűleg bio és reform élelmiszerboltokban be tudod szerezni.
    Kis üvegben vettem itt a franciáknál, bio boltban, de az Auchanban is kapni. Márkája: lima és 200g-os kiszerelésben van.

    VálaszTörlés