2009. április 24.

Édeskömény krumplival

Mindig is oda voltam a zöldséges ételért vagy sabji-ért.
Az édesköménnyel mint olyan, még Angliai éveim alatt találkoztam, rögtön megkedveltem különleges ízét, ami számomra frissességet hoz a testnek és az elmének egyaránt.
Nem csak magja, amit fűszerként ismerünk, de az egész növény fogyasztható.
Kismamáknál miután beindul a tejelválasztás kifejezetten ajánlott zöldség és illó olaj az édeskömény, mert segíti a tejkiválasztást.
Ezen túl nagyon jó gyógyír gyomorbetegségekre, puffadás, és erjedés megelőzésére kezelésére.

Én magában is szeretem rágcsálni, és nyersen salátának is kitűnő.



Hozzávalók 2-4 személyre:

4 szem burgonya
1 közepes méretű édes kömény.
gyömbér gyökér
1 tk. fekete mustármag
1 tk. édeskömény mag
1 tk. őrölt római kömény
1 tk. kurkuma
ghee vagy olaj

A krumplit meghámozzuk, és kis kockákra vágjuk, az édeskömény felső rétegét eltávolítjuk, a többi részt alaposan megmossuk és vékony karikákra szeljük, hasonlóképpen mintha hagymát vágnánk. A gyömbért egy kiskanál élével megpucoljuk, majd apróra vágjuk.



A zsiradékot felhevítjük, először kipattogtatjuk a fekete mustármagot, hozzáadjuk a az édeskömény magot, a felszelt édesköményt, és a gyömbért. Pár percig dinszteljük, hozzáadjuk a krumplit és a többi fűszert, majd meleg vagy legalább langyos vízzel felöntjük és puhára főzzük.

Mellé főzhetünk basmati rizst, majd összekeverhetjük a sabjit a rizzsel, kevés saláta levéllel egy komplett fő ételt kapunk, ahogyan azt a képen is láthatod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése