2009. április 14.

Kukorica Palacsinta




Régen nagyon szerettem a palacsintát...anyu mindig vékonyra sütötte, a kedvencem a fahéjas cukros volt, akkoriban még fehér cukorral ettem.
Jó pár éve már nem főzök-sütök tojással és finomított cukrot sem használok.
Először el sem tudtam képzelni hogyan lehetne palacsintát készíteni tojás nélkül, és bizonyára Te is így vagy ezzel kedves olvasóm, pedig elhiheted sokkal egyszerűbb, finomabb, könnyedebb, és egészségesebb is lesz a palacsintád, ha kihagyod a tojást belőle.

Én eddig, kukoricaliszt és teljes őrlésű liszt keverékével készítettem, tejjel vagy soya tejjel és sütőporral.

Most, hogy a Párommal megjártuk Bretagne-t, azon belül Belle-Ile szigetét, ahol a Galette (francia, hajdina lisztből készült sós palacsinta)népszerűsége verhetetlen, ugyanis itt minden utcában legalább egy "Galette-ozós" (Creperie) étterem dukál a turistáknak, és más nem igen akad egy vegetáriánusnak..., így a harmadik nap után már mindketten Galettel álmodtunk :)
Hazaérkezésünk után pár órával, Húsvét hétfő délután valahogy eszünkbe jutott, hogy valami hiányzik! Milyen régen is ettünk már palacsintát?
Hát süssünk, természetesen hajdina lisztünk nem volt, és a Galette-t nem is kívántuk, de annál inkább egy kis édes palacsintát :)
A párom is másképp készíti, így hagytam hogy Ő csinálja.
Meglepetésemre nem használt csak kukoricalisztet, vizet, kevéske olajat és
kukorica-maláta szirupot.

1 bögre kukorica liszt
1 bögre víz
2 evőkanál kukorica-maláta szirup
egy tk. sütőpor
2 ek. napraforgó vagy repce olaj
csipet só

A hozzávalókat mixerrel jól eldolgozzuk.
Forró serpenyőben kis palacsintákat sütünk ki.

Nem tudom, ki hogyan fogyasztja, de a variációk száma végtelen. Én szeretem minél egyszerűbben, de például a tésztába tehetünk őrölt fahéjat, és reszelt almát is, ki hogyan szeretné próbára tenni ügyességét.

Egyszerűen csak juhar sziruppal leöntve, fenséges reggeli vagy könnyű délutáni csemege.

2 megjegyzés:

  1. Nem tudjátok véletlenül, hogy kukorica-maláta szirupot hol vehetnék? Köszi Anikó

    VálaszTörlés
  2. Budapesten Mediline-ban biztosan kapsz, ott rengeteg féle szirup kapható.
    Máskülönben bio és reform élelmiszer boltokban próbálkozz, esetleg Herbaház.
    Bár a palacsintához használhatsz másfajta szirupot is. (rízs, agave stb)
    sok sikert a kereséshez :)

    VálaszTörlés