2009. június 19.

Túrógombóc reformosítva

Ez egy isteni finom túrógombóc recept, a hagyományostól kicsit különbözve...

Egyik kedves jógázó növendékem ajánlotta egyszer, azóta már többször is kipróbáltam és garantáltan finom!

Amire szükség lesz:
8 gombóchoz

200g Kukorica dara (polenta)
1/4 kg friss bio tehén túró
bio tejföl
1 bio citrom reszelt héja
csiptet só
juhar vagy agave szirup
teljes kiőrlésű bio zsemlemorzsa
kevés ghee, vagy növényi zsiradék


A polentát sűrűre főzzük, félretesszük, hogy kicsit kihűljön, majd hozzáadjuk a túrót és a citrom reszelt héját, csipetnyi sót és jól elkeverjük.
Kézzel formálható állagú masszát kell, hogy kapjunk, melyből vizes kézzel gombócokat formázunk.

A zsiradékon megpirítjuk a zsemlemorzsát, mikor már érezzük a reszelt kenyér illatát, a prézli kész, a gombócok türelmetlenül várakoznak a prézli hempergésben :)
Tálaláskor tejföllel és kedvenc szirupunkkal leöntve, mellé esetleg friss gyümölccsel (eper, sárgabarack) szolgáljuk fel.

Mennyei desszert, mellyel az egész családot el lehet varázsolni, tojásmentesen!

Enjoy :))

2 megjegyzés:

  1. szia. épp a minap készítettem volna..szinte ugyanígy...de nekem nem állt össze, nem tudom mit rontottam el :(
    http://harmoniakonyha.blogspot.com/2009/06/turos-mazsolas-kukoricakasa.html

    amugy csúcs! :) remélem legközelebb nekem is sikerül!

    VálaszTörlés
  2. Szilvi, mostanában nem főzőcskézel???

    VálaszTörlés