2009. május 29.

Új burgonya és baby asparagus saláta


Hirtelen nagyon nagy meleg lett itt, ami igaz csak két napig tartott, de azt kiélveztük...Mivel a hirtelen jött meleget az ember szervezete nem igen tudja tolerálni, értem itt 10-15 fok különbséget két nap között, ezért jó, ha csak valami könnyűt fogyasztunk és nem terheljük még tovább a rendszert :), ilyenkor étvágya sem igazán van az embernek, legalábbis nekünk nem volt.

Csak valami könnyűt és hideget tudtam elképzelni aznap ebédre.
Így esett a választás, az új krumpli salátára. A új krumpli már itt kacsingatott rám a kosárból pár napja, és vasárnap révén, ami itt hagyományosan piac nap, szóval míg a meleg napsütésben a piacon sétálva és nézelődve, ráakadtam egy számomra még eddig soha nem látott zöldségre az Erdei Asparaguszra. Mindig is rajongtam az újdonságokért és szerettem a különleges dolgokat, tehát nem álltam ellen az ÚJ kipróbálásának!
Mivel kicsi és zsenge, ezért én baby aszparagusznak neveztem el.

Hozzávalók kb 2személyre:

fél kg új burgonya
1 köteg baby aszparagusz (alternatívaként: zöld bab, friss zöld borsó)
2 ek. mayosoja (soya majonéz)
1 doboz natur soya joghurt
1 tk. dijon-i mustár

bors
friss petrezselyem és/vagy bazsalikom



Elkészítés:

A burgonyát zöldségmosó kefével hideg víz alatt megsikáljuk, ha nincs ilyen kefénk akkor egy tiszta erre használt szivacs dörzsis fele is kitűnően megfelel.
A burgonyákat sós vízben odatesszük főni, és ezalatt elkészítjük az aszparáguszt és a szószt.

Az aszparaguszt megmossuk és picivel a fej alatt levágjuk a hosszú szárát, amit később még fel tudunk használni, akár a salátába is tehetjük apróra vágva vagy más zöldséges ételekbe.
Ha zöldbabot használunk akkor annak mindkét végét lecsípjük, majd körülbelül egyforma nagyságú darabokra szeljük fel

A zsenge spárgát (vagy zöldbabot) kevés olajon pici kurkumával megsütjük. Ha a spárga szárát is felhasználjuk a salátába, akkor azt is átsütjük.

Majd félretesszük hűlni. Addig elkészítjük a saláta szószt:

A soya joghurt-ba keverjük a majonézt (tojásmentest) a mustárt, a fűszereket és az apróra vágott zöld fűszert, petrezselyem, bazsalikom. Az egészet alaposan elkeverjük.

Mikor a krumpli kész, megvárjuk míg kihűl, ezután mindet félbevágjuk. A lehűlt spárgát és krumplit óvatosan a szószhoz keverjük.

Remek étel piknikhez, könnyű nyári ebédnek, vagy kerti party-hoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése