2009. május 20.

Indiai chai



Hát igen, az Indiai Chai, talán nem is kell mondanom, hogy az milyen...
Mikor Indiában jártam, minden nap kétszer szolgáltak fel fűszeres teát, aminek nem igen lehetett ellenállni, hiába volt mellette választékul még kétféle gyógytea, mindig a kis agyagpohárban felszolgált chai-t választottam.

Érdekes mikor egy cipőboltban, Delhiben vásároltunk, chai-al kínáltak bennünket, amin először meglepődtem, majd 6-7 pár szandál megvásárlása után megértettem, hogy ez egy remek üzleti fogás is egyben, amellett, hogy ez valószínűleg ott teljesen normális, egyszerű vendég-szeretetből fakad.

Habár már angliai éveim előtt is tejjel ittam a fekete teát, amit a nagymamám által ismertem meg, akinek volt egy igazi Orosz szamovárja, amiben méreg erős teát készített és egy csepp tejjel csókolta meg...ami azon nyomban szokásommá lett.

Volt egy idő, amikor el voltam tiltva az ilyesfajta "tudatmódosítóktól" , ez mindössze fél évig tartott, és akkor rájöttem, hogy egy vallás sem tud megakadályozni abban hogy én fűszeres fekete teát igyak, reggelire, ebéd után, vagy délután ötkor, ha én azt szeretném...máskülönben meg a jóga nem is vallás, ezért hát az egyik "elvetemült" Swami-val szinte rendszeresen fogyasztottam chai-t :) egyáltalán nem romlott a teljesítőképességem és zavart sem lettem :)
Ezt a mai napig is rendszeresen teszem, legalább heti egyszer készítek itthon is Masala teát.


Fűszeres Indiai tea készítéséhez szükséges:
jó minőségű fekete tea levél, lehetőség szerint Assam,
zsíros tej, és fűszerek: cardamom, gyömbér, fahéj, csillag ánizs, bors, szegfűszeg, szaffron, szerecsendió;
édesítőként használhatunk nádcukrot vagy jaggery-t.


Én általában őrölt fűszereket használok, leszámítva a friss gyömbért reszelve és cardamom-ot, abból 3-4 szemet dobok a teába, de az attól is függ hány személyre, vagyis mekkora mennyiségben készítem a teát.
A fűszereknél nem kell mindet használni, saját ízlésünk szerint válogassuk össze, a cardamom itt is "főszereplő", tehát nem maradhat ki, ha ez netán túl bonyolult lenne, akkor Keleti fűszerboltokban beszerezhető kész masala tea keverék.

Elkészítése a következő:
Kevés vizet felforralunk, majd a lobogó vízbe tesszük a teát, a kiválasztott fűszereket, a cukrot és a tejet, pár percig főzzük, majd leszűrjük. Máris fogyasztható.

Masala teának több féle elkészítési módja is van, recepteket találsz itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése