2011. január 13.

Sütőtökös-feta sajtos muffin

Nem, nem beütött nálam a muffin őrület :) kicsit sem :)
Ősz óta tervezem kipróbálni ezt a muffin receptet. Pontosan mióta az első sütőtököt sütöttem itthon, majd a tél folyamán készült belőle vagy háromszor krémleves, sabji is, de ez a muffin már nagyon rég a terveim közt volt, még sem készült el eddig a napig...
Nos, nem annyira egyszerű mint egy édes muffin-t összedobni, előtte piacozni kellett, amit nem bántam, soha nem bánom a piacra menést, sőt kifejezetten imádom! És, ha már piac témához értem, megemlítem nagy szívfájdalmamat, hogy Fóton nincs piac! A nyüzsgő, pörgő, színes, kofáktól harsogó, emberektől élettel teli szombati piac! Nagyon hiányzik ez a színfolt a faluból.(piacélményeim Franciaországban:) Van ehelyett sok vacak zöldségesünk, az árujukat nem tudjuk honnan való, leginkább a "nagybaniról", ennyit lehet azért tudni-ami nem sok....,de nekem ez nem elég, én inkább cipelek továbbra is a városi piacok termelőitől, ahol a friss áru mellett biztosan jót lehet beszélgetni a fűszernövényessel, aki a zöld csodái mögül mosolyog a vevőire :), az öreg nénikkel, és a fiatal édesanyjukat kisegítő, általában igen jóképű fiatalemberekkel :)
Talán már soha nem lesz újra Fóton igazi kis piacunk, de azért a jobb minőségű árut így is megpróbálom beszerezni, még ha több fáradtsággal jár is.
A muffin-hoz egészen lágy, friss feta sajtot szereztem be egy termelő tejpultjánál, ahol mindig friss kézzel készült parenyica sajtot,és fantasztikusan krémes krémsajtot szoktam vásárolni.
Beszereztem még ropogós petrezselymet, és koriander zöldet, friss naplemente sárga sütőtököt, zsenge zellert friss zöldjével.
A többi hozzávalót itthon a szekrényemben majdnem mindig megtalálom! Ezek a jó minőségű liszt, és a foszfátmentes sütőpor, elmaradhatatlan kellékei a legtöbb süteménynek melyeket készítek.


Hozzávalók ehhez az ízletes sós muffin-hoz:

260g bio graham liszt
250g sütőtök felkockázva
100g feta sajt
30g friss parenyica sajt, reszelve
4tk foszfátmentes sütőpor
2tk bio francia mustár
egy csokor friss petrezselyem
néhány szál friss zeller zöld
1tk só
bors
2 ek oliva olaj
2dl friss tej
3 ek bio napraforgó mag

kevés vaj a forma kikenéséhez

mennyiség 12db


A lisztet összekeverjük a sütőporral. A tököt apróra felkockázzuk és oliva olajon megsütjük, sózzuk, borsozzuk. Félretesszük és hagyjuk kihűlni. Majd egy nagy keverőtálba egyesítjük a sütőtök 2/3 részét, az apróra kockázott fetát (keveset ebből is félreteszünk), az összevágott petrezselymet és zeller zöldet (bármilyen levélzöldet használhatunk, spenót, cékla stb), mustárt, sót, napraforgó magot, és belereszeljük a parenyicát. Ezután hozzáadjuk a sütőporos lisztet, gyengéden összeforgatjuk. Hozzáöntjük az olajat és a tejet.
Összekeverjük. A tésztát kiolajozott Muffin sütőbe/formába töltjük.
Az előmelegített sütőben 15-20percig sütjük. Legyen ropogós, aranybarna a teteje.


.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése