2010. május 23.

Spárgakrém leves

Megint egy zöld étel :) Imádom a spárgát, kifejezetten a zöld spárgát szeretem, mert zsenge, nem kell bajlódni a szárával (pucolni) és a színe is önmagáért beszél.

Most hazatérve egész hétvégi túrámból, semmi másra, csak egy meleg levesre vágytam, (és alvásra) így kapóra jött a maradék spárga, amit nem tettem hozzá a nemrég készült csőben sült spárgához (amit szintén igyekszek közzé tenni...)
Az éhségtől és a fáradtságtól szinte alig láttva, daraboltam össze a spárgákat.
Már nyersen nekiláttam, a megmosás közben ugyan is nem tudtam ellent állni, és elropogtattam néhány szálat :)



Szóval felvágtam a sprágát, nem volt sok, összessen 8 szál, ehhez adtam még két szem kisebb újburgonyát. Az egészet egy kevés olajon megpirítottam majd felöntöttem vízzel. Herbamare-al, és kevés törött borssal ízesítettem.
Miután megpuhult a spárga és a krumpli botmixerrel turmixoltam simára. Ezután egy kis csészében habarást készítettem. Egy fél evőkanál teljes örlésű tönkölylisztet zabtejszínnel csomómentesre kevertem, majd a leves folytonos kevergetése közben hozzáadtam, és még egyszer megvártam míg forrni nem kezd.

Friss petrezselyem zöldjével és egy szál friss spárgával díszítettem.
Sajtos cruton-t vagy csak simán sajtot, füstölt sajtot, vagy növényi sajtot is adhatunk hozzá. Ki hogyan szereti.

A hozzávalókat most nem írtam le külön szedve, egy személyre készült , (8-10 szál spárgából egy bő adag lesz egy főre) nagyon gyorsan lett készen, és nagyon finom volt :)...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése