2009. március 15.

Falusi kenyér

Tegnapra terveztem a kenyérsütést, de már nem fért bele az időmbe, így elég szomorú voltam amikor rádöbbentem, hogy a mindössze két szelet Ata kenyerem, már ehetetlen, tehát gyorsan a helyi pékségbe rohantam, ahol nem igazán ismerik a teljes őrlésű lisztből készült kenyér fogalmát, így be kellett érnem a fehér zsemle, ennek is a vacakabb változatával, jobb híján, mivel kiflijük csak "szottyos" volt, e szóval mondta az eladó kislány :) és hát ki akar szottyos kiflit szombat este...

Mostanra már a zsemle is szottyos lett (mai zsemlék...a pékek szégyene!) így gyorsan begyúrtam egy kenyeret melynek receptjét egyik kuncsaftomtól kaptam, és már jó ideje szeretném elkészíteni.
Az eredeti receptben búzalisztel készül, de én azt graham búzalisztre módosítottam. Majd meglátjuk milyen lesz :)

Hozzávalók:

40dkg bio Graham búzaliszt
5dkg szejtán
10dkg bio teljeskiörlésű rozsliszt
5dkg bio kovászpor
10dkg tehén túró
1 teáskanál szárított élesztő
2 evőkanál oliva olaj
2 tk. só
340ml langyos tisztitott víz

Keverőtálba alaposan elkeverjük a liszteket, kovász port, élesztőt, majd hozzá keverjük a túrót, és az oliva olajat. A langyos vízben feloldjuk a sót és lassan hozzáöntjük a száraz alaphoz. Összegyúrjuk a tésztát, kézzel kb 10percig dagasztjuk, majd lisztel megszórva, letakarva fél órán át kelesztjük.

Még egyszer jól átgyúrjuk, kis kerek cipót formálunk, tetejét bevágjuk és vízzel átkenjük.
Előmelegített sütőben 15percig 220 °C on majd további 35-40percig 175 °C-on sütjük.

Úgy érzem jó darabig ez az utolsó kenyerem...a költözés miatt már nem lesz időm ilyesmivel foglalkozni, Franciaországban pedig valószínüleg esélyem sem lesz sütni kenyeret, mivel Életem párját kenyér sütő szenvedélyétől szerintem lehetetlenség lenne megfosztani :)
Talán sikerül majd kicseleznem míg dolgozik addig alkothatok magam is a konyhában :) reménykedjünk !

2 megjegyzés:

  1. Szerintem, ha szép szavakkal és kitartóan próbálkozol, előbb-utóbb Téged is be fog engedni a konyhába a párod.......... ;-)

    Főleg mivel szeret Téged!

    VálaszTörlés
  2. Már volt hozzá szerencsém :) és nem is kellett kérlelnem :) Biztosan azért, mert én is nagyon szeretem!

    VálaszTörlés