2009. február 21.

Vendégváró kifli

A vendégváró kifli ami egyben a blogom első receptje is lett, nem más mint egy hirtelen ötletként jött, "mivel induljon a blog?" egy nagyon kedves ismerősömnél ücsörögve, aki egyben hozzám jár jógázni is a párjával immáron lassan másfél éve.Igaz nem így terveztem, de jobb néha nem is tervezni és akkor ilyen csodálatosan és emlékezetesen alakul, mint ahogy ezen a mai teázós délutánon...szóval tulajdonképpen Anitáé ez a recept, én még nem is kóstoltam, de igyekszem elkészíteni és akkor beszámolok róla hogyan csináltam és, hogy milyen...bár szerintem nem kérdés, nagyon jól néz ki, nincs kétségem a tökéletes íz felől sem :-)

Íme a recept:

Hozzávalók:

1/4 liter tej
50 dkg liszt
5 dkg vaj vagy növényi zsíradék (pálma vaj, ghee)
1 evőkanál olaj
1-2 dkg élesztő (friss)
pici nádcukor az élesztő futtatásához
1 teáskanál só
ízlés szerint fokhagymakrém

A tejet megmelegítjük, kicsit megkavarjuk a cukorral együtt és belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni. Amíg az élesztő végzi a dolgát, kimérjük a lisztet, hozzáadjuk a növényi zsiradékot, az olajat, a sót és a fokhagymakrémet, végül pedig, ha már eléggé megkelt az élesztő, azt is belezúdítjuk a keverőtálba. Jó alaposan összegyúrjuk, amíg a tészta le nem válik a kezünkről. Nem túl puha, nem túl kemény tésztát kell, hogy kapjunk, amit aztán meleg helyen 40-50 percig pihentetünk.
Ha kellőképpen megkelt a tészta, lisztezett gyúródeszkára tesszük, a tetejét meglisztezzük, hogy ne ragadjon és egészen vékonyra nyújtjuk. A kinyújtott tésztát kb. 10x10 centis négyzetekre vágjuk és kedvünk szerint kifli formát készítünk belőlük. A tetejét meg lehet kenni paprikás olajjal. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a kifliket és 180-200 C fokos sütőben aranysárágára sütjük őket (ez nekem kb. 20 perc volt, ha jól emlékszem).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése